Monday, February 24, 2014

میراث فرهنگی شیکاگو دربرگیرنده سبک منحصر به فرد آن در موسیقی vermeer زنده که به نام بلوز شیکاگو نام

از سیب بزرگ تا شهرگناه چشم اندازی به شهرهای بزرگ آمریکا
بسیاری از شهرهای بزرگ ایالات متحده از فرهنگ و هنر مهاجران و همچنین تنوع نژادی آنها تاثیر شگرفی گرفته اند که این تاثیر بر نمای ظاهری شهرها نیز تاثیر داشته و در آنها بازتاب یافته است. شهرهای بزرگ آمریکا اغلب هویتهای خاص خود را دارند که این هویتها نه تنها مرهون آب و هوا و اقلیم منطقه که مرهون بافت اجتماعی این شهرها نیز هست. شهرهایی که نه تنها با اسامی شان که با عناوینی چون سیب بزرگ (نیویورک) و شهرگناه (لاس وگاس) شناخته می شوند.
نیویورک سیتی بزرگترین شهر ایالات متحده یک مرکز جهانی بازرگانی و مالی بوده و تاثیری جهانی در صنعت فیلم سرگرمی و مد دارد. موزه هنر متروپولیتن نیویورک یکی از بزرگترین و معتبرترین موزه های هنری در جهان است که مجموعه ای مشتمل بر 5000 سال تمدن جهان را در خود جا داده است. این شهر دارای بیش از 2هزار سازمان هنری و فرهنگی vermeer و بیش از 500 گالری هنری مستقل است. معماری نیویورک vermeer عمدتا در تسلط آسمان خراش ها مانند ساختمان کرایسلر و امپایر استیت قرار دارد که هر دو ساختمان شاهکار معماری vermeer آرت دکو (سبک معماری دهه های 1930 و 1920) به شمار می روند.
39 سالن نمایش این شهر که در جهان زبانزد است به نام “برادوی” نامیده می شوند. بسیاری از جنبش های فرهنگی عمده آمریکا مانند دوره تجدد هارلم در دهه 1920 و 1930 در نیویورک آغاز شده اند. این شهر در دهه 1940 مرکز جاز در دهه 1950 مرکز اکپرسیونیسم انتزاعی و در دهه 1970 مرکز موسیقی هیپ هاپ بوده است. نیویورک همچنین به علت جمعیت زیاد مهاجر خود دارای فرهنگ معماری بسیار متنوعی است که بیشتر در بعد معماری داخلی تجلی یافته است و در زیر ظاهر آسمانخراشهای منهتن جنبه های گوناگونی از تنوع فرهنگی را میتوان شاهد بود.
لس آنجلس بزرگترین شهر ایالت کالیفرنیا و دومین شهر بزرگ ایالات متحده است که مرکز فرهنگ تکنولوژی و تجارت بین المللی کشور به شمار میرود. این شهر بزرگترین تولیدکننده سرگرمی های عامه پسند در جهان است و فیلم های سینمایی تلویزیون و صنایع ضبط موسیقی آن شهرتی جهانی دارد.
موزه ها و گالری های متعدد لس آنجلس شامل موزه جی. پاول گتی که به دلیل برخورداری از مجموعه های عظیم باستانی یونان ایتالیای باستان و روم شهره است در این شهر قرار گرفته است . آکواریوم آبی کابریلو این شهر نیز بسیار شهره است.
ساختمان دوروتی vermeer چندلر که بخشی از مرکز موسیقی لس آنجلس است محل سالن اپرای لس آنجلس می باشد و مراسم جوایز سالیانه صنایع فیلم سازی اسکار نیز در این ساختمان برگزار می شود. سالن کنسرت پیشرو و آینده گرای والت دیسنی که توسط فرانک گری طراحی شده است محل ارکستر فیلارمونیک لس آنجلس است. این شهر دارای بزرگترین جمعیت پارسی گوی و ایرانیان در خارج است.
شیکاگو با نام مستعار “شهر بادخیز” بزرگترین شهر ایالت ایلینویز و سومین شهر بزرگ ایالات متحده به شمار می رود. این شهر پایتخت تجاری مالی و فرهنگی غرب میانه به شمار می رود و از زمان برگزاری نمایشگاه جهانی شیکاگو در سال 1893 تبدیل به یکی از بانفوذترین شهرهای جهان شده است.
شیکاگو دارای منطقه های رستورانی با نام های شهر یونانی شهر چینی ایتالیای کوچک و سئول کوچک می باشد که نشان دهنده ریشه های مهاجران در این شهر است. معماری چشمگیر این شهر نیز شهرتی جهانی دارد: آسمانخراش های آن مانند برج سییرز که بلندترین برج در قاره آمریکا می باشد جزو مرتفع ترین آسمانخراش های جهان هستند.
میراث فرهنگی شیکاگو دربرگیرنده سبک منحصر به فرد آن در موسیقی vermeer زنده که به نام بلوز شیکاگو نامیده می شود است. این شهر دارای موسیقی هیپ هاپ تاثیرگذاری بوده و کمدی های فی البداهه در جوامع تئاتری آن رشد کرده اند. ارکستر سمفونیک شیکاگو و اپرای غنایی این شهر که هر دو شهرتی جهانی دارند موسیقی کلاسیک را ارایه می کنند. باله شیکاگو جشنواره باله شیکاگو و بسیاری از گروه های مدرن و جاز شیکاگو را مرکز خود می دانند. موسسه هنر شیکاگو دارای مجموعه ای می باشد که دربرگیرنده 5.000 سال تمدن جهان است و بیشترین تعداد گالری های هنر معاصر در منطقه شمالی رودخانه شیکاگو قرار دارند.
سیاتل vermeer با نام مستعار شهر زمرد سبز بزرگترین شهر در منطقه شمال غربی ایالات متحده است. محققان در سال 2005 سیاتل را تحصیلکرده ترین شهر آمریکا تعیین کردند . ارکستر سمفونیک سیاتل اپرای سیاتل و باله شمال غربی آمریکا در این شهر که مرکز منطقه ای هنرهای نمایشی به شمار می رود جای گرفته است. سیاتل خاستگاه موسیقی گرانج است.
سیاتل همچنین به دلیل اجرای تئاترهای زنده خود مشهور است و بسیاری از موزه ها و گالری های مهم مانند گالری ه نری ه نری موزه هنر سیاتل پارک مجسمه المپیک و موزه هنر فرای در این شهر قرار دارند. بسیاری از مجموعه های تخصصی نیز در موزه های دیگر سیاتل مانند موزه نوردیک هریتیج موزه آسیایی وینگ لوک و موزه پرواز در این شهر است. این شهر همچنین هرساله میزبان بسیاری از جشنواره های نژادهای مختلف بوده و تعداد زیادی از کاهنان سرخ پوستان آمریکایی در این شهر زندگی می کنند.
سان فرانسیسکو بخشی از خلیج زیبای سان فرانسیسکو است با جمعیتی vermeer معادل 8 میلیون vermeer نفر و اغلب بین المللی و چندنژادی. محله های آن نیز بازتاب دهنده این تنوع جمعیتی هستند چاینا تاون یا محله چینی های این شهر که در سال 1906 تاسیس شده دارای شهرتی بین المللی است. منطقه میشن که محل زندگی بسیاری از مهاجران مکزیکی و آمریکای لاتین می باشد و هایت اشبری که جنبش هیپی در دهه 1960 از آنجا آغاز شد و هنوز علیرغم نوسازی های چشمگیر محل زندگی برخی اشخاص خوشگذران vermeer است.
سالن اپرای یادبود جنگ در سان فرانسیسکو محل برگزاری اپراها و باله های بسیار معتبر می باشد. ارکستر سمفونیک سان فرانسیسکو در سالن سمفونی دیویس برنامه اجرا می کند و سالن هربست به دلیل اجراهای م

No comments:

Post a Comment